Marketing & Technology - I'M IN

App I’M IN als absolute jongerenmagneet

Mijn sessie: 

In 2014 startte Dick Leijen  – samen met de digitale uitzender Young Capital –  de ontwikkeling van zijn app I’M IN. I’M IN is een mobile event agenda waar users leuke dance-events kunnen ontdekken en (kortings-) kaarten kunnen kopen en winnen. Met op dit moment 1,4 miljoen geregistreerde gebruikers. In het moeilijk te bereiken leeftijdssegment tussen 18-30 jaar heeft de app een enorme marktpenetratie van maar liefst 50%. App I’M IN maakt gebruik van de modernste technologieën op het gebied van local targetting , scan en win en Artificial Intelligence. Sjaak Hoogkamer interviewt Dick Leijen op 6 november over de app I’M IN. Invalshoek: hoe kan de app zorgen voor een indrukwekkend bereik van jongeren, verhoging van merkbekendheid en merkbeleving en een gunstige ROI.

Dick Leijen

Biografie:

Entrepreneur Dick Leijen (1971) was ruim 20 jaar actief in de (internationale) dancescene waar hij met zijn bedrijf Party Planners initiator was van vele dancefeesten in clubs, op stedelijke pleinen en als festivalorganisator. Zijn bekendste event brands waren Sneakerz, HouseQuake, Kremlin en Loveboat 2.0.

Daarnaast was hij in dezelfde periode ook actief met 1Management, op dat moment het grootste dj boekings/management bureau met in zijn stal 38 artiesten als Don Diablo, Fedde le Grand, Bingo Players, Erick E, Housequake, MC Gee, Lady Bee, Bizzey just to name a few.

Samen met Spinnin’ records was hij tevens eigenaar van het Sneakerz MUZIK label met als grootste hit “We no speak Americano” dat maar liefst 18 weken op nr. 1 stond in de Nederlandse hitparade in de zomer van 2010.

In 2012 besloot Leijen dat het tijd werd voor iets anders en in 2012 richtte hij samen met (Master)Chef Michiel van der Eerde het vernieuwende pop up restaurant concept BAUT (aan de Wibautstraat in Amsterdam) op, dat een doorslaand succes was en dat gewaardeerd werd met een 10- door wijlen Parool food recensent Johannes van Dam.

 

Bestel tickets