Marketing & Technology - Maze-One.com

Hoe kun je als marketeer/adverteerder meeliften op het succes van Amazon?

Mijn sessie:
Sinds eind augustus 2018 is Tim van der Bilt een nieuwe onderneming gestart die zich helemaal toelegt op het adverteren op Amazon: Maze-One.com. Amazon is wereldwijd enorm hard aan het groeien op het gebied van ad tech waarbij ze hun technische infrastructuur, data en bereik met elkaar combineren. De meest recente cijfers van Amazon laten zien dat ze dit jaar daar al een omzet van 10 miljard USD mee gaan behalen en dat was 3 jaar geleden nog 0.

Tim en zijn team verwachten dat Amazon ook in Nederland hard gaat groeien (nu 250 miljoen omzet vanuit NL) omdat er vanuit Amazon een duidelijke focus lijkt te zijn op de Benelux markt (iDEAL betalingen en de bouw van een mega distributiecentrum net over de grens).

Wat zijn de kansen voor Nederlandse adverteerders en retailers met de komst van Amazon? Of gaan Bol.com en Coolblue daar een stokje voor steken? Tim presenteert de technologische mogelijkheden en kansen voor retail Nederland.

Lees ook: Van der Bilt start eerste Nederlandse Amazon-bureau

Tim van der Bilt

Biografie:
Tim van der Bilt is ondanks zijn nog jeugdige leeftijd een veteraan op het gebied van online marketing. Hij begon ooit bij Yahoo! (wie kent het nog), werd directeur bij AOL (nog zo’n oude naam) om vervolgens voor zichzelf te beginnen. Samen met 4 medewerkers van AOL richtte hij AdCombination op, een bedrijf dat programmatic media pionierde. Dit bedrijf werd overgenomen door Specific Media waarbij Tim nog een jaar aanbleef als directeur. Na dat jaar wist hij niet zo goed wat hij wilde doen en kwam Dentsu Aegis voorbij met de vraag of hij de trading desk Amnet op wilde starten om vervolgens 6 jaar bij DAN te blijven in verschillende functies. In zijn meest recente functie was hij verantwoordelijk voor alle mediabrands (Carat, Vizeum, Amnet, Amplifi, Posterscope en Storylab).