Van der Bilt start eerste Nederlandse Amazon-bureau

Marketing & Technology - Maze-One.com

Tim van der Bilt start samen met creatief digitaal bureau The Valley het eerste Nederlandse bureau dat zich volledig richt op de diensten en services die Amazon aanbiedt. Van der Bilt kijkt voor de introductie van Maze-One naar het buitenland, waar dergelijke bureaus al langer een succes zijn.

Nu Amazon in de Benelux steeds meer voet aan de grond krijgt, kan een bureau in Nederland niet uitblijven. Maze-One gaat zich richten op de commerciële mogelijkheden voor retailers en merken via Amazons ad tech-platform. Van der Bilt wil Nederlandse adverteerders helpen gebruik te maken van AMS (Amazon Marketing Services).

Maze-One gaat samen met The Valley bouwen aan specifieke tooling rond adverteren en rapporteren. In Nederland is er nog geen partij die zich hierop toelegt.

Omdat Amazon wereldwijd enorm hard groeit en met AMS een volledig eigen (gesloten) ad tech-ecosysteem ontwikkeld heeft, zagen Van der Bilt en The Valley een kans om Nederlandse adverteerders en retailers te helpen profiteren van de kansen die Amazon gaat bieden.

In de VS groeit het Amazon-marketingplatform met 139% per kwartaal door de combinatie van shopperdata en media. In Nederland is Amazon nu nog van relatief bescheiden omvang met een geschatte 250 miljoen aan omzet in 2017. Er is ook nog geen volledige Amazon.nl website, maar via Amazon.de/nl kunnen Nederlandse consumenten twee miljoen producten bestellen op een grotendeels Nederlandstalige website.

Van der Bilt: ‘Amazon groeit enorm hard qua diensten en services. Het bedrijf heeft inmiddels een grotere market cap dan Google en Facebook. Die groei blijft maar versnellen doordat Amazon continu nieuwe markten betreedt en die volledig disrupt. In Nederland is Amazon nog relatief klein, maar wij verwachten dat daar zal snel verandering in zal komen. De recente introductie van betalen met iDeal, de lancering van het exclusieve shopper event Prime Day deze zomer en de bouw van een mega distributiecentrum vlak over de grens in Duitsland, zijn indicaties dat Amazon de Benelux nu serieus gaat nemen. En zoals Johan Cruijff al zei: “Je moet niet gaan staan waar de bal is, je moet gaan staan waar de bal heen gaat”.’

Van der Bilt was voorheen managing director bij Dentsu Aegis Network Nederland en daarvoor MD bij Specific Media en AOL.

Comments are closed.

Bestel tickets