Wieteke_Lankhaar - Website foto

Van groothandel naar online platform

Mijn sessie:

Foodyard: (online) community voor foodprofessionals

Tijdens deze sessie van Bidfood (voorheen Deli XL) wordt de case rondom de online community ‘Foodyard’ gepresenteerd.
Connectie met de chef is van steeds groter belang. Maar hoe bereik je deze druk bezette millennial? En hoe zorg je ervoor dat deze waardevolle connectie ook converteert naar het transactieplatform? Bidfood neemt je mee in de wijze waarop zij dagelijks bouwt aan de verdere groei van deze succesvolle community voor foodprofessionals door middel van het gebruik van vernieuwende online technieken en slimme inzet van data.

Wieteke Lankhaar

Biografie

Wieteke Lankhaar is Online marketing manager bij de online horecagroothandel Bidfood. De afdeling e-commerce waar zij onderdeel van is begon slechts zes jaar geleden als een interne startup van vijf personen. Inmiddels is dit uitgegroeid tot een e-commerce afdeling bestaande uit 25 collega’s. Daarnaast heeft er een volledige transformatie binnen Bidfood plaatsgevonden waar ook de 1.750 andere medewerkers volledig zijn meegenomen en meegegroeid in dit transformatieproces. E-commerce is vandaag de dag volledig geïntegreerd in de bedrijfsvoering van Bidfood en meer dan 95% van alle omzet verloopt via de webshop van Bidfood.

 

Lees ook het interview met Wieteke: ‘Voice gaat inspireren en gemak bieden’

 

Houd me op de hoogte